Sidor

fredag 17 juni 2011

För en vecka sedan...

 sydde jag dessa shorts och linnet nedan, men då vi hade blixtnedslag här i helgen som slog ut telefon och bredband så har jag inte kunnat blogga om det förrän nu! Shortsen är av samma modell som de oranga jag bloggat om tidigare, fast jag valde att sy dit en mudd i midjan på dessa då jag tyckte de förra var lite för korta i midjan. Sedan sydde jag bara råa kanter vid bensluten så de blev lite längre i benen med.
Linnet är väl inget att orda om, mitt första, sytt med kuvertringning, var lite pill med bandkantningen, men det är ju det när man bara har en vanlig maskin att tillgå.Men jag tänker inte köpa någon overlock förrän jag känner att jag har råd till det, den som väntar på något gott.. :)

Mönster: Ottobre 3/2011

Tyg: Shortsens stretchfrotte från mjuka tyger, linnets svamptyg från billiga barntyger
Fungerade bra: Sämnaden flöt på bra!

Fungerade mindre bra: Bloggandet just nu! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar