Sidor

tisdag 3 april 2012

Nyhet!! Knutmössa

Fick förfrågan från en kund om jag inte kunde göra någon typ av sommarmössa, dvs i enbart ett lager tyg. Så det har jag nu gjort! Provade mig fram med 3 olika modeller varav kunden fastnade för den ena och beställde en sådan mössa som jag valt att kalla knutmössa.
Har valt att göra 2 modeller av knutmössa, en med uppvikt kant så det blir 2 lager tyg mot öronen samt inga skavande sömmar och på den andra modellen har jag valt att sy en muddkant i nedre kanten, sitter bra mot huvudet och inte heller där några skavande sömmar. Tänker mig mössan med mudd kanske som mer passande till bebisar, men det gör man ju som man vill. :)

Knutmössa

Livebild knutmössa

Knutmössa med mudd
Livebild knutmössa med mudd
Ja och här nedanför ser ni mössan som kunden beställde och får nu lagom till påsk, fin va!?

Knutmössa i sommartyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar