Sidor

lördag 19 mars 2011

Mysoverall till sötnöten

Har sytt en overall till min son, får lägga in en livebild senare. :) Är ju inne nu med onepiece just nu, är en typ av mysoverall, så när jag hittade ett mönster i Ottobre på en overall så provade jag att sy en. Gjorde lite förändringar dock, lade till muddar plus att jag gjorde overallen hel, på mönstret var den delad i två delar med en midjelinning mitt på. Jag valde att göra en söm mitt bak istället.Valde också att sy ärmar och krage i en annan färg för att det skulle bli lite mer färgglatt! Är ganska nöjd, lite smådetaljer som inte blev riktigt bra, men den duger åt min sötnöt! Var också första gången jag sydde i en dragkedja, var ganska svårt tyckte jag men skam den som ger sig!! Den blev inte helt bra men är ju klart funktionsduglig!! :)

Man lär så länge man lever heter det ju! :)

Tyg: Grön Velour från Jofotex, vågig velour från Jnydesign. Dragkedja från Bibbis textil.

Mönster: Originalmönster ur Ottobre 6/2010 (Jumpin´in overall) men jag gjorde om en del.

Fungerade bra: Att göra om mönstret jag hade så det blev som jag tänkt mig.

Fungerade mindre bra: Fick inte till dragkedjan helt bra uppe i kragen och längst ner i grenen på overallen, blev lite snett, men jag orkar inte sprätta för det lilla! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar