Sidor

lördag 29 januari 2011

Luvtröja i fleece till sötnöten








Har idag äntligen fått tummarna ur efter ett par veckors stiltje på syfronten. Har sytt denna luvtröja i storlek 86 till min lilla sötnöt. Har inte lyckats få till midjemudden så bra förut, men hittade ett tips på nätet om att man kunde dra bort 25% från det midjemått som barnet har, så det gjorde jag idag och då blev det bra.

Ärmarna blev lite långa så jag hoppade över muddar där, sydde bara in en kant istället. Luvan har jag fodrat med blå velour, ser mycket mer arbetat ut då tycker jag(och det är det ju också) :)

Mönster:
Modifierat tröjmönster från sykurser.se.
Har bland annat gjort ärmarna längre då min sötnöt har långa armar.

Tyg:
Tokiga dinosaurier fleece, blå velour samt röd muddväv från Jofotex.se

Funkade bra:
 Allt flöt på bra idag, inget som behövdes sprättas upp. Älskar att sy i fleece!

Funkade mindre bra:
Symaskinen lät lite illa trots att jag oljat in den för bara en vecka sedan, den är nyinköpt i höstas så den borde inte vara något fel på....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar