Sidor

onsdag 20 april 2011

Mycket sytt...

..har det inte blivit nu på en vecka, pga sjukdom och vackert väder! :) Men ikväll har jag knåpat ihop en bodysuit till min sötnöt. Tänkte jag skulle göra några stycken till sommaren, både med lång och kort ärm, men jag vill testa den på honom först så den inte är för bred vilket jag läst/hört att Ottobres mönster kan vara. I så fall tänker jag göra om det lite så det passar bättre innan jag gör flera bodysuits.

Tyg:  Mudd från jny, aptyg köpt via Texasstyle

Mönster: Ottobre 1/2011

Fungerade bra: Sömnaden flöt på bra, förstod inte riktigt beskrivningen på hur man skulle sy fast mudden i grenen, men löste det på mitt sätt och det blev bra!

Fungerade mindre bra: Svårt att få tid till att sy just nu men det lättar nog snart hoppas jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar