Sidor

fredag 11 mars 2011

En till mamma och en till sötnöten..

varsin ny vårmössa har nu jag och min sötnöt fått! Kom lite nya tyger med posten idag och jag blev så sugen på att göra varsin vårmössa till oss! Börjar bli för varmt med min yllemössa nu men det blåser ju ännu rätt så kallt trots att solen är framme rätt ofta på promenaderna, men då blir det lagom värme med en lite tunnare mössa. Dessa är alltså vändsydda och har samma tyg inuti. Inga sömmar som skaver mot huvudet heller, riktigt sköna!

Mönster: Sykurser, min mössa gjorde jag mönstret till genom att bredda och förlänga mönstret till den lilla mössan.

Tyg:  Vilda djur och stjärnor från Jnydesign

Funkade bra: Provade ett annat sätt att sy ihop mössan på så att in och utsida sitter ihop från avigsidan, och det funkade mycket bra. Chansade även på hur stor min mössa skulle behöva vara till mitt huvudmått och det gick vägen på första försöket!!

  Funkade mindre bra: Inget! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar