Sidor

måndag 21 februari 2011

Fleecetröja med knappar

 Idag har jag sytt klart denna tröja i storlek 86. Finns till salu i shoppen. Har haft huvudbry med den ett tag men nu är den äntligen klar!!! Orsaken till att den blivit liggande var för att jag gjorde fel när jag klippte ut tyget, skulle ha varit mot vikt kant då det skulle ha varit en likadan tröja som denna men utan luva. Då jag inte hade mer av detta tyg så blev den alltså liggandes. Sedan kom jag på att jag kunde sy i en kil i ryggen och även fram och sätta dit knappar istället och nu är jag nöjd med resultatet.


Mönster: Från Sykurser

Tyg: Fleece och velour samt mudd från Jofotex

Funkade bra:
Är glad att jag rodde detta i hamn, är ju nybörjare för tusan. Tyckte det blev bra till slut, men det tog tid! Skulle bli en dyr tröja om det var timpris! :P

Funkade mindre bra: Maskinen krånglade lite så jag fick skruva isär delar och olja in (igen!!) Min sötnöt kunde inte låta bli tramppedalen på golvet så till och från fick jag sy med handen på pedalen uppe på bordet!!! Inte så lätt!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar