Sidor

söndag 27 februari 2011

Present till min 1-åring

 

Detta set bestående av muddbyxa i velour och en långärmad trikåtröja ska min sötnöt få i 1-årspresent nu i veckan som kommer. Älskar det färgglada tyget på tröjan, byxorna är mycket mer turkosa i färgen i verkligheten och passar mycket bra till tröjan! Ett färgsprakande set!

Mönster:  Från Sykurser

Tyg:  Velour, vågiga trikåtyget samt turkos mudd från JNYdesign, randig mudd från Tradera

Funkade bra:
Byxorna var det inga problem med alls utan allt flöt på bra och jag fick till muddarna i rätt storlek. Har nu (äntligen!) kommit ihåg att skriva upp hur stora muddar jag använder så jag slipper mäta min sötnöt varje gång! :) Inte alltid han vill om man säger så...Även när det gäller tröjan så gick allt bra förutom halsmudden som blev för vid, tog nu in så mycket som 35% på mudden jämfört med vidden på halsringningen och då blev det bra.

Funkade mindre bra:
Maskinen krånglar, får skruva isär titt som tätt och göra rent samt olja in, är något knas med undertråden har jag kommit fram till, trådspänningen kanske..ska kolla runt på nätet och se om jag kan hitta svar..risk att den åker ut genom fönstret annars!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar