Sidor

fredag 4 februari 2011

Muddbyxa

Ett par muddbyxor i storlek 86 till sötnöten, de blev en aningen för stora i midjan så jag funderar på att sätta dit resår i mudden, inte så kul när byxorna halkar av när man kryper omkring på golvet! :)

Har nu läst här att man kan/ska dra bort 25% från midjemåttet och att det skulle vara ett bra mått till mudden. Provade detta på den luvtröja med tokiga dinosaurier jag gjorde efter dessa byxor och det blev bra! Så nästa par byxor jag syr (som redan ligger utklippta och bara väntar på att sys) ska jag lyda detta råd och hoppas det blir bättre!

Mönster:  Sykurser 

Tyg: Spindelnät fleece från Jofotex, turkos muddväv från Tradera.

Fungerade bra: Gick snabbt och lätt att sy.

Fungerade mindre bra: Blev för stora trots att jag tyckte jag drog bort mycket från midjemåttet när jag klippte till mudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar