Sidor

tisdag 8 februari 2011

Muddisar


Blev ett par muddbyxor till igår! De har legat utklippta länge av någon anledning, men nu så föll andan på helt plötsligt. Gillar färgerna på tyget, bilden gör dem inte rättvisa, de är mycket klarare i verkligheten. Gul mudd till tyckte jag blev bra, gjorde den bredare än jag brukar så byxorna räcker längre. Hade tänkt ha mudd i bensluten med, men efter att ha provat byxorna på sötnöten så tyckte jag de var tillräckligt långa ändå så det fick bli resår.
Mönster: Det jag hittills brukar använda från sykurser.se

Tyg: Har min mamma vunnit på Tradera och gett till mig

Funkade bra: Blev himla nöjd med att jag fick till passformen på ränderna, bäst hittills, övning ger färdighet! :)

Funkade mindre bra: Trots att jag gjorde enligt mitt förra inlägg om muddar, nämligen drog bort 25% från midjemåttet så hade mudden kunnat vara lite mindre ändå. Denna mudd var lite lösare i sig själv, jämfört med andra muddar jag sytt med, vilket jag inte tänkte på såklart.

2 kommentarer:

  1. Det är roligt att sy muddisar! har själv problem med att mudden blir för slapp,får ta in jättemycket. Kul att följa dig!
    ha det bra

    SvaraRadera
  2. Håller på med ett par muddisar till mig själv just nu, får se hur det blir! :)

    SvaraRadera