Sidor

lördag 19 februari 2011

Mys-set till blivande 1-åring

 

Har sytt ett mysigt set i velour till en blivande 1-åring! Fick för mig att jag skulle ha ärmarna i en färg och resten av tröjan i en annan för kontrastens skull. Gjorde samma med mudden och tyckte det blev riktigt bra! Ska göra ett set till men i andra färger till min egen blivande 1-åring. Ska eventuellt trycka namn på byxorna men måste prova lite till innan. Har gjort ett par likadana röda muddbyxor till min sötnöt innan jul och provade att trycka namn på men det blev inte bra efter tvätten. Det är de byxorna som syns här nedan.
Provade att trycka namn på byxorna, höll inte så bra i tvätten dock.
Nästa gång måste jag stryka lite längre så färgen fastnar. Kort taget innan tvätt.

Mönster:  Båda från sykurser
Tyg: Velour och muddväv från jofotex

Fungerade bra: Fick till midjemudden perfekt till sötnöten och hoppas den sötnöt som skall få dem är ungefär lika stor. :)

Fungerade mindre bra: Fick klippa av halsmudden och börja om igen då jag försökte mig på att sy med tvillingnål, men det ville sig bara inte. Det bara trasslade och den ena tråden brast hela tiden så till slut tröttnade jag. Klippte av hela mudden och gjorde en ny som jag sydde dit på mitt vanliga sätt. Tröjan blev därför lite vidare i halsen, men jag tycker inte att det gör något.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar